الثلاثاء 07 مايو 2024 الموافق 28 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
محافظات

سيدة ببورسعيد تستغيث بعد تغيب نجلها:"بقاله 20 يوم مش عارفه عايش ولا ميت.. وقلبنا الدنيا عليه"

الإثنين 13/فبراير/2023 - 08:55 م
مصر تايمز

ناشدت سميرة التي تقيم في محافظة بورسعيد، الجميع تغيب نجلها إسلام عن المنزل منذ 20 يومًا، حيث إنها تناشده للعودة إلى المنزل مرة أخرى بسبب عدم تحملها العيش بدونه وبعده عنها.

 

وقالت “سيمرة” لـ"مصر تايمز"،:"إسلام عمره ما ساب البيت ولا مشي لوحده ولا يبات برا لأنه مش بتاع الكلام ده، هو المفروض رايح الشغل الصبح يوم ما تغيب بس مراحش".

وأكدت سميرة، إن نجلها إسلام لم يترك المنزل من قبل ولا يستطيع أن يذهب في أي مكان بمفرده، حيث إنه لا يمكنه أبدًا أن يُقيم خارج المنزل بمفرده مهما كان.


واستطردت والدة إسلام، أنهم توصلوا مع المكان الذي يعمل به نجلها في محاولة منهم للعثور عليه، ولكنهم أخبروه بأنه يأتي إلى هناك منذ عدة أيام ولا يعرفون شيء عنه.


وتابعت: ارجع بقى يا إسلام عشان خاطرنا وطمنا عليك، إحنا خايفين يكون في حد حط في دماغه إنه ياخده في مكان أو حد مش كويس يعمل فيه حاجة، ده ابننا ومالناش غيره وعمره ما بات برا البيت، ده أنا اللي كنت بغطيه ومش بمشي في أي مكان من غيره عشان مقدرش أستغنى عنه.

وأوضحت، أنهم يبحثون بكل ما لديهم من طاقة وجهد عن نجلها منذ أن تغيب من 20 يومًا، ولكنهم لم يستطيعون أن يعثروا عليه حتى الآن.