السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
رياضة

مرتضى منصور يهاجم كهربا: "لو وقفت على دماغك مش هقسط الغرامة"

الأربعاء 18/يناير/2023 - 09:26 ص
مصر تايمز

يرى مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك، أن محمود الخطيب رئيس النادي الأهلي يلعب دوراً كبيراً في تراجع أداء محمد صلاح قائد منتخب مصر مع نادي ليفربول الإنجليزي الموسم الحالي.

 

مرتضى منصور يهاجم كهربا: "لو وقفت على دماغك مش هقسط الغرامة"

 

وقال مرتضى منصور في تصريحات تليفزيونية: "الأهلي وسيد عبدالحفيظ والخطيب بيعملوا سحر وأعمال ده حتى محمد صلاح وليفربول الخطيب دمرهم بسبب السحر، هو ده محمد صلاح ولا ده ليفربول، الخطيب خايف وبيحقد على محمد صلاح عشان أسطورة أكبر منه".

 

وأضاف مرتضى منصور، "أنا عايز أقابل الأهلي يوم السبت لاعب لـ لاعب، بدون سحر ولا جاميكا، ولو لاعبته لاعب لـ لاعب أكسب الأهلي اسكور مستريح، كهربا سجل في شباك سموحة بالسحر والشعوذة، ومساعدة جامايكا".

 

وشن مرتضى منصور هجوماً حاداً ضد محمود "كهربا" لاعب الفريق الكروي الأول بالنادي الأهلي، بعدما سجل هدفاً وصنع هدفين أخرين في فوز الأهلي على سموحة بنتيجة 3 - 1 في المباراة التي جمعتهما مساء أمس بـ"ستاد القاهرة"، ضمن منافسات الدور نصف النهائي في بطولة كأس مصر.

 

قال مرتضى منصور، "أنا كنت ناوي أقسط الغرامة لكهربا، لو وقف على دماغه مش هقسطله، عشان اللي عمله في الماتش، واستفزازه لجماهير الزمالك، أنت بتستفز جماهير الزمالك ليه؟ أنت مش هتلعب تاني".

 

وواصل مرتضى منصور تصريحاته قائلاً: "سنرسل مذكرة للفيفا، سنثبت فيها إن اللاعب شارك في مباراة الكاس دون أن يدفع الغرامة، وهذه المذكرة اتحاد الكرة ممكن يتحل فيها، لأني سألت وليد العطار، هل الجواب الذي جاء إلى اتحاد الكرة بالإنجليزي مكتوب فيه إن اللاعب يشارك؟ قالي لا".

 

واختتم مرتضى منصور تصريحاته قائلاً، "أنا كان لدي نية لتقسيط غرامة كهربا، لو اعترف عن الذي حرضه على الهروب، ولكن دلوقتي لو وقف على دماغه مش هقسط الغرامة، بعد استفزازه لجماهير الزمالك.. والهدف الذي أحرزه كان بالاتفاق مع جامايكا".