الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
رياضة

مرتضى منصور يطلق قذائفه في وجه الجميع ويهاجم كلاتنبرج وحازم إمام

الخميس 12/يناير/2023 - 03:26 ص
مرتضي منصور
مرتضي منصور

أطلق المستشار مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك قذائفه ضد الجميع، مارك كلاتنبرج وأحمد شوبير وحازم إمام وقناة اون تايم سبورتس، بسبب مايتعرض له الزمالك من ظلم تحكيمي.

 

وتابع: "ممكن اقولهم معنديش نقل مباريات ولابث ولاكاميرا تدخل اي مباراة، لم نفسك يالا علشان مجيش اجيبك من بيتك عندك مصايب في الاهلي بس ابنه بيلعب هناك".

 

وأكمل: "كان لنا ضربتين جزاء امام الاتحاد وقبلها ماتش اسوان والداخلية، وحكم الفار النهارده كاتب على صفحته اشتقنا يا اهلي وجايبنه، سأقدم بلاغ للنائب العام يوم السبت المقبل ضد اتحاد الكرة بتهمة اهدار المال العام لحصول كلاتنبرج على 40 ألف دولار بما يوازي مليون و300 جنيةالبلد أولى بيهم".


وأردف: "سنطالب اتحاد الكرة بإجراء تحقيق فوري للتأكد من وجود تقنية الـVar في مباراة الزمالك وأسوان، وإذا لم تتواجد سنطالب بإعادة المباراة".


واشار:"كل الفرق بتشتكي من التحكيم، وجمال علام نزل من عند الوزير بعد ما الوزير قاله لن نسمح باي اخطاء اواستفزاز للجمهور، وعلام اجتمع بكلاتنبرج وقاله بنأيدك وبندعمك، وبعدها يقول كل الفرق بتدعمني ماعدا الزمالك بيهاجمني انت رجل سكران التحكيم بيعيش اسوء فتراته في وجود كلاتنبرج".

 


واستطرد: "نفسي اسمعك ياحازم امام بدل ماتقطع في الرجل واللعيبه تقول الزمالك اتظلم انت وايمن يونس،شوف ولاد الاهلي بيعملوا.ايه حتئ الشيخ بيخالف ضميره علشان الاهلي، لكن انت وايمن بتخافوا من شوبير".

 


واختتم تصريحاته قائلا: "ياجمهور الزمالك اقف ورا فريقك ده الوقت اللي محتاجك فيه، اقف معهم ضد القرف اللي عاملينه ممدوح عباس والخطيب وهاني زاده الكره مش عاوزه تدخل في شحر اسود العيال في رجلها رمل، ده غير التحكيم فاجر وفاسد مع رجل سكران، وزير الرياضة قال محدش يظلم وكل واحد ياخد حقه".