الأحد 12 مايو 2024 الموافق 04 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
رياضة

"القدر مفيهوش مفر".. أكرم توفيق يبرىء كهربا من إصابة الصليبي

السبت 24/ديسمبر/2022 - 02:17 م
أكرم توفيق
أكرم توفيق

وجه أكرم توفيق نجم النادي الأهلي ومنتخب مصر رسالة للجمهور عقب تأكد إصابته بـ قطع في الرباط الصليبي خلال مران الفريق الجماعي.

 

"القدر مفيهوش مفر".. أكرم توفيق يبرىء كهربا من إصابة الصليبي

 

وكتب أكرم توفيق عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي  "انستجرام": "الحمد لله رب العالمين أولاً وأخيراً وثانياً في ناس بتقول كهربا سبب الاصابة مفيش حاجة اسمها كدة ومفيش أي التحام بيني وبين كهربا دا قدر تاني قدر والقدر مفيهوش مفر وأنا طول عمري عارف الدنيا دار ابتلاء وأنا راضي عن ربنا واختيارات ربنا والحمد لله رب العالمين و قدر الله وماشاء فعل، ثالثاً شكراً لكل الناس اللي سألت عليا واللي كان نفسه يسأل".

 

"ليه فاقد الثقة في فرقتك؟".. شوبير يوجه رسائل نارية لجماهير الأهلي
 


أبدى الإعلامي أحمد شوبير، اندهاشه الشديد من حملة الانتقادات التي يتعرض لها الفريق الكروي الأول بالنادي الأهلي من جانب بعض الجماهير على الرغم من تصدر الأهلي لجدول ترتيب الدوري العام.

 

وقال أحمد شوبير في تصريحات له ، "أنت متصدر الدوري يا أخي، إيه الحملة الغريبة دي على السوشيال ميديا، ألاقي هجوم على كولر وعلى محمد الشناوي وعلى محمد شريف، فين المساندة ولما تيجي تخسر بعد كده تيجي تزعل لا ذنبك على جنبك، ليه جماهير الأهلي فاقدة الثقة في الفريق بالشكل ده؟".

 

وأضاف أحمد شوبير، "الأهلي يعتلي صدارة الدوري، لم يتذوق مرارة الهزيمة في أي مباراة وتعادل في لقاء وحيد مع فيوتشر، والجماهير غاضبة وحزينة وقلقانة، أنت متصدر الدوري، أنت مخسرتش غير نقطتين في 8 مباريات، الأهلي لو ظل على هذا المعدل هيفوز ببطولة الدوري، ممكن تزعل من مستوى الفريق وتراجع الأداء في الشوط الثاني ولكن في روح بدليل حصول الفريق على ضربة جزاء في الوقت بدل الضائع أمام فيوتشر وأحرز هدف الفوز في الدقيقة الأخيرة أمام فاركو".


 

واصل أحمد شوبير تصريحاته قائلاً، "إيه حملة الإحباط دي، فين المساندة؟ في ظاهرة مش حلوة بين جماهير الأهلي انتقاد بشكل مستمر دون النظر للفريق أو الدعم، جمهور الأهلي لازم يفرح بفريقه، فريق كويس أوي وممتاز، عالج أخطائك مفيش أي مشكلة، والأهلي مع فايلر، كان كويس".