الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

أحمد سعد عن زوجته: "عملت طفرة في حياتي مهمة..وطريقتها جحيم"

الأربعاء 07/سبتمبر/2022 - 03:44 م
أحمد سعد وزوجته
أحمد سعد وزوجته

تحدث الفنان أحمد سعد عن تأثيرزوجته علياء بسيوني اللافت في حياته، مؤكداً أنها أحدثت طفرة في مسيرته الفنية وأنه مستسلم تماماً لأفكارها.

 

قال أحمد سعد :"هي بصراحة صاحبة طفرة في حياتي مهمة جدًا وأنا مستسلم تمامًا لأفكارها، ساعات بيكون أنت عندك قدر كافي من الذكاء إنك تخلي اللي قدامك يتصرف لك، هي عندها شخصية وزنانة، والزن ده لما يتحول لمصلحتك بيبقى مهم، وهي عندها ذوق، ولكن طريقة الإلقاء تضايق أوي".

 

وردت علياء بسيوني على أحمد سعد، قائلة: "أنا حبيت شغله جدا، ومن ساعة ما عرفته حسيت إنه المفروض يكون في حتة تانية، وده بقى هدفي.. إحنا بنفكر مع بعض وأحمد بيستجيب جدا، وأنا بحب أتعلم معاه حاجات في شغله".

 

وروى أحمد سعد بداية معرفتهم ببعضهما التي أدت للزواج:" أنها كانت صحبتي عادي، وأعجبت بها لأنها عندها  شخصية، وبعد ذلك بدأت تحول لمصلحتك.. وهي عندها زوق حلو ولكن طريقتها في الإلقاء جحيم".

 

أحمد سعد: التشابه بينى والمطرب النقاش "أنا كنت صبي وهو صنايعي"

 

وقال أحمد سعد:"أن يوجد بينهم شيء مشترك وهو النقاشة وأوضح أحمد سعد أنه كان يعمل صغير في النقاش ولكن كان صبي في وقتها، ولكن أحمد سالم الذي اشتهر باسم "المطرب النقاش" صنايعي،  كنت بصنفر بس ومكنوش بيرضوا يدوني الفرشة".

 

وروى أحمد سالم قصة فيديو المتداول له على مواقع التدواصل الإجتماعي:"  وأن الفيديو من سنة ونصف كان متواجد في هذا الوقت في دبي، وإقترح عليه أصدقائه عمل فيديوهات له وطرحها على قناته الخاصة على اليوتيوب، وعبر عن سعادته الغامرة بعد وصول الفيديو إلى 10 ألف شخص".

 

تابع :" كنت متواجد في المنصورة في مركز شبين في هذا الوقت كنت أصطاد وفجأة تلقيت إتصال من شخص دكتور وبيقولي أنا مسافرالسعودية وبكلمك عن الفيديو بتاعك على الفيسبوك والناس كلها بدورعليك وقال في شاعر إسمه عمرو حسن منزلك الفيديو لازم تتفق معاه علشان تعملو حاجه جديدة".

 

أضاف المطرب النقاش:" أن بعد هذة المكالمة فتحت التلفون وجدت الفيسبوك بتاعي مقلوب أن شاعر عمرو حسن بيدور عليا، وأثناء ذلك جسمي قشعر وكنت بترعش من الفرحه، وبعدها وجدت الفنان رامي جمال بيقول عايز يقابلني كنت عايز أعيط ومش مصدق نفسي ".