الخميس 18 أبريل 2024 الموافق 09 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

"ويزو" ترزق بمولودتها الثانية "مسك"

الخميس 11/أغسطس/2022 - 05:25 م
ويزو
ويزو

أعلنت الفنانة دينا محسن الشهيرة بـ "ويزو"، عن إنجابها مولودها الثاني، عبر حسابها الشخصى على "انستجرام".

 

"ويزو" ترزق بمولودتها الثانية "مسك"

 

علقت ويزو قائلة:"الحمد لله دائما وابدا الحمد لله حمدا كثيرا طيبا مباركا كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك الحمد لله حمدا كثير طيبا مباركا..نورت الدنيا ست الهوانم مسك شريف حسني اللهم انبتها نباتا حسنا واجعلها قرة عين لابيها وامها وبارك يارب فيها واطرحلنا البركة هى واسماعيل اللهم امين، جايه فى عز الحر، ربنا يعدى الفترة دى علي خير ياست البنات".

 

قالت الفنانة ويزو، "بدايتي كانت في كلية تربية وماكانش التمثيل في دماغي خالص، وبدايتي في الوسط الفني كان في مركز الأبداع مع خالد جلال، وأول مرة أقف قدام كاميرا كان في برنامج (جد جدًا) مع أشرف عبدالباقي"، جاء ذلك خلال حوارها لبرنامج "ع اللوكيشن" مع شريف الليثي على "راديو هيتس".

 وأضافت "أنا بحب الرقص جدًا من زمان، وكنت مدرسه ثانوي بنين وأخترت أسيب التدريس وأمثل، ومفيش حد في عيلتي بيمثل غيري، وأهلي هما اللي بيشجعوني طول الوقت، وكان نفسي اشتغل مع فؤاد المهندس". وتابعت، "أما أول فيلم ليا كان "جيران السعد بعدها فيلم جوازة ميري، و عملت فيلم كلب بلدي مع معتز التوني، وكان ليا 8 مشاهد أحلي من بعض، وعن  فيلم كلب بلدي فهو من أحلي وأجمل الأفلام اللي عملتها في حياتي". 

واستكملت، "الناس عرفتني بعد مسرح مصر ، وأشرف عبدالباقي ليه فضل كبير جدًا علينا، ومسرح مصر أهم وأكبر نقلة في حياتي"، واختتمت قائلة "اللي معايا من البداية لحد دلوقتي  ربنا عز وجل و أبويا وأمي، ونجاحي سببه ربنا".