الإثنين 08 أغسطس 2022 الموافق 10 محرم 1444
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

هنا الزاهد تحتفل بتحقيق فيلم "بحبك" نصف مليار جنيه

الأربعاء 03/أغسطس/2022 - 03:14 م
مصر تايمز

احتفلت الفنانة هنا الزاهد بتخطي إيرادات فيلمها الجديد "بحبك" لحاجز الـ500 مليار جنيه، تزامنا مع الاستعداد لعرضه في بريطانيا.

ونشرت هنا الزاهد عبر خاصية الستوري لحسابها على موقع التواصل الاجتماعي “انستجرام” صورة لخبر عن إيرادات الفيلم، وتحدثت عن سعادتها بنجاح فيلم "بحبك".

وكتبت بطلة فيلم بحبك: "الحمدلله يا رب، رقم محدش يتخيله، رقم يخض مبروك يا تامر، اتبسط بفيلمك لأنه أول إخراج ليك، تعبت جدا وربنا كرمك أوي، ومبروك لكل الكاست وكرو الفيلم اللي تعبوا جدا فيه".

 

وأضافت هنا الزاهد: "ربنا كرمنا جدا جدا، شكرا لكل الناس اللي بعتت لي من ساعة ما الفيلم نزل، لحد دلوقتي، وشكرا لكل ناقد كتب عني في الفيلم سعيدة جدا ومبسوطة إني كنت جزء من فيلم بحبك".

 

تامر حسني: كل المنتجين رفضوا فيلم "بحبك"



كشف النجم تامر حسنى كواليس التحضيرات الخاصة بفيلمه “بحبك” من خلال مداخلة هاتفية فى برنامج كلاكيت المذاع عبر نجوم أف أم .

وقال تامر حسنى :" كل المنتجين رفضوا انتاج فيلم رومانسى وقالولي خليك فى الكوميدى والأكشن والرومانسى ملوش سوق دلوقتى".


وأضاف تامر حسنى :" ربنا كرمنا بإراد عمرى معملته فى الأيام القليلة دى ، ومكنتش متخيل الفيلم هيحقق النجاح ده، ودرست فكرة الفيلم سنتين".
 

وكشفت الفنانة هنا الزاهد جانبا من كواليس عملها مع النجم تامر حسني في فيلم "بحبك"، الذي بدأ عرضه في موسم عيد الأضحى.

 

وقالت هنا الزاهد في مداخلة مع المذيعة لينة الطهطاوي ببرنامج "كلاكيت" المذاع عبر نجوم إف إم : "أنا مصدومة من شطارة تامر كمخرج، كنت بشوفه في التحضير قبل التصوير مش بينام، وبيهتم بكل التفاصيل".
 

وأضافت : "لما بدأ التصوير كان بيبات في الدوبلاج وينام على مرتبة عشان الشغل يخلص، نجم كبير بيخرج ويؤلف ويكتب أغاني وموسيقى تصويرية أقل حاجة زي ما الناس عملت نسقف له ونقول له شكرا على مجهودك".