الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
توك شو

عمرو أديب عن بكاء اللاعب أحمد يحيي: لازم الجمهور والنادي يتعاقبوا.. ده تدني في الأخلاق

الجمعة 15/يوليو/2022 - 11:49 م
اللاعب أحمد يحيي
اللاعب أحمد يحيي

علق الإعلامي عمرو أديب علي واقعة بكاء اللاعب أحمد يحيي حارس مرمي الاتحاد السكندري قائلا " حرام فيه إيه الواد أخوه لسه ميت والنادي كان عايزه ونزل ولعب ازاى الجمهور يعمل كده دي كورة مافيش إنسانية لازم الجمهور والنادي يتعاقب .. لو سكتوا علي الموضوع ده هيتكرر كتير ده لو في أوروبا يا نهار أبيض علي اللى هيحصل كانت الدنيا اتقلبت".

وكان الكابتن أحمد ناجي، مدرب حراس مرمى سيراميكا، قد كشف كواليس ما دار بينه وبين اللاعب أحمد يحيى حارس الاتحاد قبل الهجوم عليه من الجماهير، قائلا: "بدأ حواري مع أحمد يحيى قبل بداية المباراة مع مرحلة التسخين قبل المباراة وكنت ذاهب إليه أعزيه، وكان متمسكا باللعب بسبب غياب عبد المنصف عن التشكيلة".

وأوضح الكابتن أحمد ناجي، أن الحارس أحمد يحيى جيدا جدا على المستوى الانساني وهو حارس مميز وعلاقته بكل من حوله جميلة وعائلته بها أشخاص مميزين، مؤكدا أنهم لم يرتكب أخطاء كارثية تستدعي هذا الهجوم خلال المباراة.


وتابع: "حسيت أن في حاجة مش طبيعية في المدرج وكأنها مترتبة، والواقعة فيها تجني على شخص شاب، وأتمنى من رئيس نادي الاتحاد يجيب حق احمد يحيى، والولد كان منهار وبيؤكد أنه هيعتزل اللعب نهائيا، والموقف الذى تعرض له أحمد صعب جدا بسبب فقدان شقيقه والعلاقة بينه وبين شقيقه المتوفى كانت قوية جدا".