الثلاثاء 21 مايو 2024 الموافق 13 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
حوادث

"طعنوه في راسه بالسكينة".. إصابة شاب على يد جيرانه بدمياط (صور)

الأربعاء 13/يوليو/2022 - 01:53 م
الشاب
الشاب

تداول رواد موقع التواصل الإجتماعي "فيس بوك"، منشور لشاب يدعي “محمد” يفيد فيه بتعرض شقيقه خالد البالغ من العمر 19 عامًا للاعتداء من جيرانه بسلاح أبيض "سكين" حيث قاموا بضربه في رأسه بالسكينة مما أدي لإصابته بنزيف في المخ وكسر في الجمجمة، وقام أخر بضربه بـ"شومه" على صدره أدت لوجود نزيف على الرئه .

 

 

"طعنوه في راسه بالسكينة".. إصابة شاب على يد جيرانه بدمياط (صور) 

 

وكتب "محمد" : "ده خالد أخويا  طالب في معهد رأس البر العالي دراسات نوعيه وحاسب آلي  عنده 19 سنة  في سنه أولي ناس جيرنا ضربوه بسلاح ابيض في دماغه وصدره  وحصله كسر بالجمجمة ونزيف في المخ ونزيف علي الرئه  وحالته صعبة جدًا ". 

 

 

وتابع: " السبب اللى ورا الخلاف هو أنه فاتح سايبر بيسترزق منه وجايب فيه كام كرتونة شيبسي علي كام علبة بسكوت والراجل المحترم جارنا ربنا ينتقم منه مش عاجبه أنه حاطط الحاجة علي رصيف السايبر  وجر شكله وشتمه أكتر من مره وكسر كراسي المحل".

 

واختتم:" أنا وأخويا كنا موجودين والناس المحترمين دول هما 2 أخوات واحد منهم جاب سكينة وضربها في رأس أخويا ودي سببتله كسر في الجمجمة ونزيف والثاني جاب شومه وخبطه في صدره وعمله نزيف علي الرئه هو حاليًا حالته خطر ومحجوز في المستشفى وبطلب من الكل يدعوله بظهر الغيب ولو حد يعرف يجبلنا حقنا".