الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

محامي سارة الطباخ: محمد الشرنوبي محدش كان يعرفه قبل ما هي تنتج له

الثلاثاء 05/يوليو/2022 - 10:22 ص
مصر تايمز

كشف ياسر قنطوش محامي المنتجة سارة الطباخ عدم صحة إدعاءات الفنان محمد الشرنوبي حول انتهاء التعاقد بينه وبين موكلته، وذلك في تصريحات لبرنامج "et بالعربي"

وأوضح المحامي ياسر قنطوش أنه يرفض تصريحات محمد الشرنوبي قائلا: "المفروض أنه رجل مشهور الناس بتسمعه، لما يطلع يقول للناس الصدق".

وأكد محامي سارة الطباخ أن التعاقد بين موكلته والشرنوبي لم يتم إلغاءه، قائلا: "مش بعد السن والعمر ده هطلع أقول للناس كلام ماحصلش، لا أنا ولا سارة الطباخ هنقول كلام بدون أساس ودليل".

وأضاف أن محمد الشرنوبي خسر دعواه في استئناف الحكم على إلغاء التعاقد بينه وبين سارة الطباخ، وأن المحكمة حكمت بإنقضاء العقد الشخصي بينهما ونقل الالتزامات إلى شركة إيرث برودكشن المملوكة بنسبة 90% لسارة الطباخ و10% لمحمد الشرنوبي".


الشرنوبي عن خلافاته مع سارة الطباخ: الموضوع اتقفل

 

كشف الفنان محمد الشرنوبي عن امتلاكه حكما قضائيا يؤكد انتهاء تعاقده مع المنتجة سارة الطباخ وشركة إيرث برودكشن.

 

ونشر محمد الشرنوبي عبر حسابه على توتير صورة من دفتر يوميات جلسات القضايا المدينة والتجارية في محكمة الاستئناف عن يوم 24 مايو الماضي، والتي ظهر الدعوى التي رفعها ضد سارة الطباخ.

وأوضح دفتر اليوميات أن قرار المحكمة كان "إلغاء وانتهاء العقد 1/9/2017".


وعلق محمد الشرنوبي قائلا: "ده أخر رد.. والموضوع اتقفل، نشتغل بقى شوية"، قبل ان يعيد نشر فيديو تصريحاته لبرنامج "عرب وود" حول القضية.

 

وقال محمد الشرنوبي: "الحكم موجود وواضح وصريح، بانتهاء وانقضاء العقد، مفيش حاجة صريحة أكتر من كده".

 

وأضافالشرنوبي : "ده منطوق الحكم، مانقدرش نحور أي حاجة، كل الحاجات اللي طالعة غير المنطوق كانت مكتوبة من جوه العقد، أنما في الأخر خالص مكتوب الحكم انتهاء العقد المؤرخ في 1/9/2017".

 

وأكد محمد الشرنوبي أن القضية انتهت بالنسبة له موضحا: "أنا خلاص قفلت الموضوع ده، ومكنتش محتاج أرد، ومش كل ما يطلع بيان هرد عليه، اللي عايز يتكلم يتكلم، وأنا ممكن أطلع بيان أقول اللي أنا عايزه".