الثلاثاء 23 أبريل 2024 الموافق 14 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

ريم مصطفى: سوتس بالعربي حدوتة كبيرة بالنسبة لي وأقرب الاعمال لقلبي

الإثنين 13/يونيو/2022 - 11:49 م
ريم مصطفي
ريم مصطفي

قالت الفنانة ريم مصطفى، إن دورها في شخصية " كاميليا " في مسلسل سوتس بالعربي  يمثل أهمية    كبيرة في مشوارها الفني وأنه يمثل حدوتة كبيرة بالنسبة لها  وأنه أقرب الاعمال لقلبها.

 

وتابعت مصطفي، أن اقرب الاعمال لقلبي  بكل تفاصيله مش بس  شخصية كاميليا  لكن  كل شيء في العمل وأنا بتفائل بالفورمات الماخوذة  عن أعمال أجنبية زي هبة رجل الغراب التي كانت البداية  وثاني التجارب سوتس بالعربي.

 

ولفتت: إلى أنها لم تشاهد النسخة الاجنبي وكانت تسمع   عنه فقط  وأنه عندما عرض الدور عليها رفضته لصغر المساحة  الخاصة بالدور قائلة : اقنعوني أني أشاهد العمل  الاصلي شفت اول حلقتين  وحسيت ان فيه حاجة حلوة  أعمل الدور كاشفة أنها بعد إنتهاء تصوير دورها في العمل قررت أخذ إجازة   لفترة حتى تلتقط انفاسها قائلة طفشت  وأخدت إجازة بدأت بالجونة ثم باريس ونهاية بإيطاليا.

 

وقالت خلال لقاء لها عبر برنامج " كلمة أخيرة  " الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي على شاشة  ON":  فيه حاجات مشتركة بين ريم وكاميليا   أولها أن  أنا لما بحط   حاجة في دماغي لازم أعملها وماعنديش كلمة مستحيل وأنا كمان لماحة باخد بالي من التفاصيل  وبركز في حاجات ماحدش بيشوفها  غيري وده ثاني أوجه التشابه أما ثالثها فهي أني بعرف أتعامل مع  كل شخصية بحسب الكاركاتر بتاعه.

 

ولفتت إلى التمثيل بالنسبة لها على وجه الخصوص  كان حلماً   لها منذ صغرها قائلة: دخلت إعلام مخصوص عشان أحس بالمجال بس وكنت نفسي أبقى ممثلة لاني كنت عارفة أن أهلي عمرهم ماهيوافقوا على ده  لحد ماجت الفرصة من عند ربنا  بالصدفة اثناء تواجدي في عزاء قررت  الدخول في المجال وإعتبرتها فرصة همسك فيها بإيدي وسناني.