الثلاثاء 05 يوليو 2022 الموافق 06 ذو الحجة 1443
رئيس التحرير
حازم عادل
سوشيال

مبروك عطية يهاجم الإعلامية الهاربة من حفل زفافها: فرحي أمك بحتة بسبوسة أحسن

السبت 28/مايو/2022 - 11:20 م
سما احمد
سما احمد

علق الدكتور مبروك عطية على واقعة الإعلامية سما أحمد التى هربت من زفافها قبل لحظات من عقد قرانها قائلا " مافيش شاب ولا شابة بيتجوز من باب بر الوالدين محصلتش فى العالم .. بر الوالدين من وجهة نظر مبروك عطية إنك توطي علشان يركبوك وهما يقولولك يمين أو شمال إنما رأيهم فى جوزاك أو طلاقك استشارى".

وتابع فى بث مباشر له ،" أمك آخرها زغرطة وهتمشي وممكن بالسهوكة فى اليوم ده العروسة تجيب عيل.. فا بر الوالدين أبعدوه عن إن عايز أتجوز علشان أفرح أمي .. أمك تفرح بنجاحك وزيادتك فى مرتبك واستقامتك وصلاتك وحرصك عليها.ز وفرحها بحتة بسبوسة هى بتحبها".

كشفت الإعلامية سما أحمد ، صاحبة واقعة الهروب من حفل زفافها قبل لحظات من كتب الكتاب على طريقة مسلسل لية لأ للفنانة أمينة خليل ، فى تصريحات خاصة لـ" مصر تايمز" تفاصيل الواقعة والأسباب التى دفعتها لذلك.

وقالت فى بث مباشر مع " مصر تايمز" أنها قررت الزواج من شخص لا تعرفه جيدا إرضاءا لوالدتها التى كانت ترغب فى زواجها خاصة وأن والدتها مريضة ، فلذلك قررت أن تلبي لها رغبتها فى الزواج.

وتابعت فى تصريحاتها لـ" مصر تايمز" ، اخترت شخص محترم ومناسب وعزمت صحابي وأهلي وساعة الفرح وقبل ما المأذون يكتب الكتاب لم استطيع أن أكمل الطريق فى الزواج قائلة،ط مقدرتش حسيت إنى هظلمه ومش هعرف أعيش مع شخص معرفهوش..ز أنا كنت عايزة أرضي أمي بس مقدرش أعيش ويتقفل عليا باب مع شخص معرفهوش علشان كده مكملتش واعتذرتله وسبت الفرح ومشيت".