الأحد 03 يوليو 2022 الموافق 04 ذو الحجة 1443
رئيس التحرير
حازم عادل
رياضة

مرتضى منصور: مش هلعب على ستاد القاهرة تاني.. اللاعيبة مش شايفة قدامها

الأربعاء 11/مايو/2022 - 11:27 ص
مرتضى منصور رئيس
مرتضى منصور رئيس الزمالك

أعلن مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك، أن الفريق الكروي الأول بالنادي لن يلعب مجدداً على "ستاد القاهرة"، وذلك بعد الهزيمة أمام إنبي بنتيجة 0 - 2، في المباراة التي جمعتهما مساء أمس، ضمن منافسات الدوري العام، ولم ينجح الزمالك في تحقيق أي انتصار على ملعب استاد القاهرة، حيث فاز على الجونة يوم 7 مارس الماضي، 

وقال مرتضى منصور في تصريحات تلفزيونية، "الزمالك لن يلعب مجدداً في ستاد القاهرة، ده كلام نهائي لا رجعة فيه، نفسي اعرف ايه اللي بيحصل هناك، مكسبناش ولا ماتش من شهر مارس اللي فات، الكرة بترتطم بالعارضة وكل لاعب بيتحرك بيقع".

وأضاف، "مفيش أي عقوبات على اللاعبين بعد الهزيمة أمام إنبي اللاعيبة مش شافية قدامها هناك، اللاعيبية اعتذرولي وهما في أوضة اللبس، لكني قولتلهم اعتذروا للجماهير".

وتابع، "في لاعيبة لما عرفت إن في حكم ضدي بسنتين سجن طلبت عقودها، أنا بحذر الموضوع في منتهى الخطورة احنا داخلين في جحيم، أنا مش فوق القانون واحترامي للأحكام لا حدود لها، عندما تكون هناك واقعتان أحصل فيهما على براءة، وفي الاستئناف يكون الحكم بسنتين سجن، نفترض أنه قد تم تأييد الحكم، من سيكون رئيس النادي حينها؟".

واختتم، "نفسي حلمي طولان لما يواجه الأهلي يلعب بنفس الطريقة ونفس الحماس، لو إنبي لعب بنفس الطريقة ضد الأهلي سيحصل على الدوري".