الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
حوادث

القبض على السيدة المتهمة بالتعدى على الفتيات داخل المترو

الأربعاء 20/أبريل/2022 - 11:16 م
صورة من الحدث
صورة من الحدث

قال مصدر أمني، إنه تم القبض على السيدة التي قامت بالتعدي على 3 فتيات في مترو الأنفاق لتعديها عليهن داخل إحدى عربات السيدات بالمترو.

وجاء ذلك عقب تداول فيديو على مواقع التواصل الاجتماعي اظهر سيدة تعتدي بالضرب على فتاة داخل مترو الأنفاق، اعتراضا على الملابس التي ترتديها.

وقالت الفتاة عبر صفحتها الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي،"الست المش محترمه دي الولا تعرف اي حاجه عن الدين و الاسلام من اصله اتعدت علينا انا وصحابي و الضرب و الشتيمه (وسخه،فاجره،مفضوحه الخ) بسبب لبس صحبتي وانه غير لائق انها تلبس كدا مع العلم انها كانت لابسه عادي ب شهاده الناس كلها الكانو قاعدين مش احنا بس والدليل ان كل الستات ف المترو كانو ف صفنا واتهاموها انها بتدخل ف حجات متخصهاش و اتدخلت بطريقه غير لائقه.


وأضافت الفتاة عبر المنشور نفسه متحدثة عن السيدة،: " شتمتنا و ضربتنا بسبب انها شايفه لبسها حرام وانها مش محترمه مع ان دي حاجه لاتعنيها ب المرا و ملهاش انها تدخل ف الموضوع من اصله و بتقولها حرام عليكي الشباب الطالعه و النازله مع العلم اننا كنا فعربيه ستات بس دي ست لا تفقه شيء عن الدين و ربنا (لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ )الست دي لازم تتحاسب".