الخميس 09 مايو 2024 الموافق 01 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
عاجل

خطيب مسجد يهاجم مسلسلات رمضان.. وفنان شهير يرد عليه

الجمعة 01/أبريل/2022 - 02:34 م
أبرز مسلسلات رمضان
أبرز مسلسلات رمضان

كشف الفنان مصطفى درويش عن موقف تعرض له خلال صلاة الجمعة اليوم وقبل ساعات من بدء عرض مسلسلات رمضان .

وقال مصطفى درويش ،" بصلي الجمعه لاقيت خطيب الجمعه مره واحده قعد يقول.. ابعد عن مسلسلات رمضان خليك مع ربنا ..كل الجامع  لف يبصلي انا ..ليه كده  ده انا ليا مسلسلين ياعم الشيخ ..الدراما و المسلسلات ليها رساله عظيمه  وبتوعي الناس..طب اتفرجو  علي ..سوتس بالعربي ..وراجعين يا هوى".

وكان الفنان مصطفى درويش، قد وجه رسالة لكل جمهوره ومحبيه بعد أزمته مع الفنانة شيرين رضا على خلفية انسحابه من فيلم "الملحد" بسبب اختلافه مع مؤلفه، الكاتب الصحفي إبراهيم عيسى.

وكتب مصطفى عبر حسابه الرسمي بموقع "فيس بوك" ، "اللي بيحب يفهم بيفهم واللي بيحب يظيط بيظيط وخلاص انا لا  بسخر ولا اقدر اسخر من سن حد انا مش طفل مانا كبير  في حاجه في الدنيا اسمها بتغلط في شخص بتقوله انت كبير مسمعتهاش قبل كده الصراحة".

تابع: " انا بحترم كل الزملا قدام او جداد كلنا زملاء في شغل واحد واكيد بحترم الكبير قبل الصغير  اللي بيحترم نفسه ف بيحترمه الناس  وانا عمري ما غلط في زميل او زميله ولا عمري اغلط  انا ممكن ازعل من موقف بس اغلط فيه مش تربيتي اغلط في حد في التليفون او علي فيس بوك اروح اغلط في وشه واللي معاشرني عارفين عني ده بس كده وده للتوضيح نقفل القصة الغريبة دي".

ورد الفنان مصطفى درويش، على تعليق للفنانة شيرين رضا فى برومو برنامج حبر سرى المقرر عرضه فى رمضان، حول انسحاب الممثل مصطفى درويش من فيلم "الملحد" بسبب اختلافه مع مؤلفه، الكاتب الصحفي إبراهيم عيسى، وأجابت قائلة: "أنا لا أعرف مَن هذا الممثل بصراحة".

وقال مصطفى درويش، ردا على شيرين رضا،" معلش السن ربنا يديكي الصحه وفي فرق بينا اجيال كتير هتعرفي مين ولا مين".

وكان الفنان مصطفى درويش قد أعلن انسحابه من فيلم "الملحد" لمؤلفه الكاتب الصحفى إبراهيم عيسي بعد تصريحات الأخير التى أثارت الجدل ومنها أن النساء فى الصعيد كانوا يرتدون المايوهات وتصريحه الأخير بأن قصة الإسراء والمعراج " وهمية".

وقال مصطفى درويش،" قررت أنا مصطفي درويش بمقاطعه اي برنامج لابراهيم عيسي.. والاعتذار عن فيلم الملحد اللي صورت فيه  اربع أيام بسبب ان مؤلف القصة هو ابراهيم عيسي لان واضح ان الحرب دي ممنهجه وانا مقبلش ابدا أكون اداه للحرب ضد ديني ولو الثمن هيكون ايه اسف جدا وبعتزر لكل فريق العمل مش هاكمل في القرف ده".