الأربعاء 15 مايو 2024 الموافق 07 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

فريدة فهمي بعد تكريمها من الرئيس: لو مت بكرة هكون سعيدة إني قابلت الريس

الأربعاء 23/مارس/2022 - 10:22 م
تكريم الرئيس لفريدة
تكريم الرئيس لفريدة فهمى

قالت المهندسة أمل مُبدى، رئيس الاتحاد الرياضى المصرى للإعاقات الذهنية، عن الكواليس الخاصة بلقائها مع الفنانة القديرة فريدة فهمى، بعد تكريمها من الرئيس عبد الفتاح السيسى، اليوم الأربعاء، على هامش احتفالية المرأة المصرية وعيد الأم.

ونشرت رئيس الاتحاد الرياضى المصرى للإعاقات الذهنية، عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، صورا لها مع الفنانة القديرة، وبعض الحضور في الاحتفالية، معلقة عليها قائلة: "عارفين دى مين يا ولاد؟.. الست الممشوقة اللى لابسه رمادى مع تاج الشعر الفضى على راسها، دى أسطورة فرقة رضا، دى فريدة فهمى، ️تواضع ورقة وشخصية".

وتابعت "اتكرمت من الريس النهاردة، القاعة ضجت بالتصفيق بعد ما خلصنا، كل الناس فضلت تقولها كلام حقيقى وجميل، عن العظمة والزمن الجميل وحبهم ليها، لقيتها بتقولى قوليلهم بس أحسن هاروح النهارده زى البالونة، رديت طبعا من حقك كل كلمة حلوة واكتر.. أقل منك بكتير ومفيش ربع تواضعك وجمالك".

وأوصلت حديثها قائلة: "حتى ريسنا قالها كلام حلو من اضطرابها، قالت مش فاكره منه حاجه غير إنها قالت له، أنا كده لو مت بكرة أنا سعيدة إنى قابلتك يا ريس، عظيمة من عظيمات مصر".