الثلاثاء 07 مايو 2024 الموافق 28 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

في اليوم العالمي للمرأة.. ياسمين الخطيب بإطلالة جديدة لها مع والدتها

الثلاثاء 08/مارس/2022 - 06:04 م
مصر تايمز

حرصت المذيعة ياسمين الخطيب على تهنئة المرأة في يومها العالمي عبر صفحتها الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك" وذلك بنشر صوره مع ولدتها وهما يرتديان فستان بنفس اللون معلقة عليها: "أمي مش من الجيل الحديث لستات البيوت، إللي بيودوا العيال المدرسة ويتقابلوا في كوستا! أمي من جيل النساء العاملات بدوام كامل.. الستات إللي حرفياً ماعندهاش وقت لنفسها".

وتابعت: "الصبح تفطر العيال، وتعمل سندوتشات المدرسة، وبعدين تروح شغلها، وترجع تجهز الغدا، وتحمي وتذاكر، وبالليل الدروس والتمارين! حتى في المصيف كانت بتتمرمط على البلاچ، وبالليل تنام بدري من التعب!يمكن الوقت الوحيد إللي كانت بتقضيه لنفسها، هما الساعتين إللي بتقعدهم لوحدها في عربيتها الـ١٢٨ الحمرا، تقرا كتاب لحد ما أخلص درس الساينس..ست مصرية تقليدية، لكنها ست عظيمة.

وعلقت  ياسمين الخطيب على الجدل المثار مؤخرا حول التركي كوكسال بابا ، مؤكده أنه مثير للشفقة مش للضحك". 

وتابعت " ماعرفش "كوكسال بابا" ده إلا من خلال الميمز، ولسبب غامض لما بشوفه بحس بقبضة في قلبي، وعمري ما حسيته مثير للضحك، بل للشفقة! ..الحقيقة أنا متلخبطة ومش فاهمة.. ليه نستغل اعاقته للدعاية التجارية؟! وليه بيضرب الناس على قفاهم ويكسر كل حاجة والناس تسخسخ من الضحك؟! إيه إللي بيضحك يا جماعة؟!".