السبت 20 أبريل 2024 الموافق 11 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
حوادث

"شافوا صور زوجاتهم على موبايله".. حبس متحرش بملاهى بإحدى المولات

السبت 10/يوليو/2021 - 02:13 م
صورة أرشيفية
صورة أرشيفية

قررت نيابة النزهة، اليوم السبت، حبس شاب 4 أيام على ذمة التحقيقات؛ لاتهامه بتصوير الفتيات والسيدات خلسة بدون علمهن داخل إحدى المولات بمنطقة التزهة بالقاهرة. 

وتداول موقع التواصل الإجتماعى "انستجرام"، منشور يتضمن عن تعرض سيدة تدعى "بسمة" برفقة زوجها للتحرش من رجل يدعى "أحمد" بإحدى الملاهى بمول تجارى، وذلك عن طريق تصويرها من الخلف وعندما شكت بأمره أخبرت زوجها الذى كان يشك هو الآخر تم التجمع عليه من قبل الأشخاص الموجودين بالمول ومن خلال تفتيش هاتفه تبين تصويره للعديد من السيدات بالمول من ضمنهم زوجات وبنات الأشخاص الموجودين حوله والذين قاموا بتفتيشه، وعلى الفور تم ضبطه من رجال الامن، وحرر محضر بالواقعة، وتباشر النيابة تحقيقاتها.

وتضمن المنشور: " بسمة كانت ماشية فى ملاهي مول مع جوزها وبنتها الصغيرة وبعدين لاحظت راجل ماشي جمبها بشكل مريب.. وشكت انه ممكن يكون بيصورها ولما بصت فى موبايله لقت أن نور الشاشة واطى جداً والكاميرا مقفوله.. وبعد نص ساعة شافته تاني ماشي ورا واحده تانيه وبيصورها ونور الموبايل لسه واطى عشان محدش ياخد باله منه".

وتابع المنشور" : اتوترت جداً وجوزها سألها مالك؟ .. قالتله انها مش متأكده لكنها حاسه أن الراجل ده ماشي يصور الستات من ضهرهم.. وجوزها راح لحد شغال في المكان عشان يقوله لكنه قال أنهم ما يقدروش يعملوا حاجه ف راح بنفسه وطلب من الشخص ده يفتح الموبايل، طبعاً رفض لكن بعد إصرار منه فتحه وكان فيه صور كتير لبنات صغيره وستات من ورا.. جوزها اتعصب وبسمة بدأت تخبطه والناس اتجمعت والرجالة بدأت تضربه عشان لقوا صور مراتاتهم اخواتهم على موبايله لحد ما الأمن وصل واخده ليتم اتخاذ الإجراءات القانونية معه".