الثلاثاء 23 أبريل 2024 الموافق 14 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
سوشيال

الفنانة هالة فاخر تعلق على دورها في مسلسل "نجيب زركش"

الثلاثاء 20/أبريل/2021 - 01:57 ص
مصر تايمز

علقت  الفنانة  هالة فاخر على دورها في مسلسل " نجيب زركش " في شخصية " شفيقة ط قائلة : " هذا العمل الثاني في الموسم الرمضاني الذي يجمعني بالفنان يحي الفخراني بعد شرف فتح الباب ودائماً أعمالي معاه بتبقى فارقة.
تابعت في مداخلة هاتفية خلال  برنامج " كلمة أخيرة" الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي على شاشة " إكسترا نيوز " خلال  شهر رمضان  قائلة :" أول  مالمخرج شادي يحي الفخراني أخبرني على الدور وقلي إنتي هتبقي في حلقة واحدة  قلتله حتى لو مشهد  طالما همثل  مع الدكتور يحي الفخراني  هيبقى شرف لي ".

أكملت : " الوقوف  أمام الفنان يحي  الفخراني بعد سنوات كان جميل وهو بني   أدم وإنسان وأنا هتكلم عليه كإنسان مش فنان لانه كفنان مش محتاج أتكلم عنه لكنه على المستوى الانساني راجل محترم وإنسان وبيقف مع الفنان   الي أمامه ويساعده بالاضافه لاهتمامه بالتفاصيل ".

 واصلت : " أول مرة اشتغل مع شادي يحي الفخراني بس الصراحة أول مرة اشوف   حد بيهتم بالتفاصيل بالشكل ده  مشفتش كده  بيهتم بالتفاصيل  والمكياج والشعر ومراعاة المراحل العمرية للشخصية وهي تفاصيل  إستنمتعت  بها "

وحول مساحه الدور قالت : " عمري ماشغلني مساحه الدور إذا كان على شاكلة شخصية  مسلسل  " زركش " في شخصية " شفيقة "  وكفاية أني قدام الفنان يحي الفخراني  .

 إستطردت :"يحي الفخراني له مساحه بخلاف كل المساحات في الموسم الرمضاني  لان الناس بتحبه وبتنتظره  لان المسلسل كمان إجتماعي لطيف وفيه تمثيل حلو اوي من كل الفنانين  بالاضافة للديكور والاخراج فهو يضم كافة مقومات النجاح ".

 وحول ردود الافعال على دورها : الناس كلها بتكتبلي على السوشيال ميديا برافو " شفيقة " "