الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

عايدة غنيم: نفسي أرجع أمثل.. أنا مش بتاعة تيك توك

الخميس 14/مارس/2024 - 01:04 م
عايدة غنيم
عايدة غنيم

كشفت الفنانة عايدة غينم، تفاصيل الخلاف الذي وقع بين طليقها والفنانة بدرية طلبة، بجانب الكشف عن أمنيتها بالعودة للتمثيل مرة أخرى.

 

عايدة غنيم: طليقي كان عنده مشكلة مع الفنانة بدرية طلبة 

 

وقالت عايدة غنيم: طليقي كان عنده مشكلة مع الفنانة بدرية طلبة وحصل خلاف بسبب رواية ريا وسكينة هو كان كاتب الرواية وهما عملوها مسرحية من غير اسمه، والموضوع وصل للسب والقذف، ولاقيت اسمي بيتجاب في الجروب وأنا مش فيه أصلًا، واتقال أني كومبارس.

 

وتابعت: هي كانت صاحبتي وكنت برا الموضوع علشان ميتقالش أني متحيزة، وفوجئت بـ تسجيلات صوتية بالشتيمة وأنه عايز ينجمني عليهم، وأنا لجأت للنقابة وطلبت حقي، ولكن النقابة قالت يتحل الموضوع بشكل ودي وأنها تعتذر، ولكن هما قالوا تيجي تعتذر ليا وأنا قولت لأ لأني اتشمت على جروب صحفيين علنًا والاعتذار يكون علنًا، وهي رفضت.

 

وأضافن: وبعدين لاقيت لجان إلكترونية بتشتمني، ولجأت للقانون وخدت حكم لصالحي، واتحكم ليا بتعويض وأنا مكنش فارق معايا الفلوس وكل اللي كنت عايزاه اعتذار قدام الدنيا كلها، والحمد لله القانون نصفني، وأنا كنت عايزة اثبت لها أن حقي هيجي بالقانون فلوس إيه اللي أنا مستنياها منها.

 

كما كشفت عايدة غنيم، عن أمنيتها بالعودة للتمثيل قائلة: نفسي أرجع أمثل يا جماعة أنا مش بتاعة تيك توك، أنا معتبرة التيك توك فترة في حياتي، ونفسي أرجع أشتغل زي ما كنت بشتغل الأول