الإثنين 13 مايو 2024 الموافق 05 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

حورية فرغلي تثير علامات استفهام حول العلاقة بين شاكوش وسارة زكريا

الأحد 17/سبتمبر/2023 - 03:33 م
حورية فرغلي وحسن
حورية فرغلي وحسن شاكوش

حورية فرغلي.. أثارت الفنانة حورية فرغلي، خلال الساعات الماضية بعد حديثها عن ارتباط إسمها بـ مطرب المهرجانات حسن شاكوش، بعد تصريحات طليقته بأن تجمعه علاقة بفنانة تمر بأزمة صحية، سرعان ما ربط الجمهور بأنها حورية فرغلي.

 

حورية فرغلي تفتح النيران على حسن شاكوش وسارة زكريا

 

خرجت حورية فرغلي، الرد على هذة الشائعات،  خلال برنامج “في العمق” مع الإعلامي تامر شلتوت،  قائلة:" فيه مليون اسم اشمعنى حورية مسكتوا فيه، وأنا عمري مشوفت شاكوش، بس بحب أغانيه، وزعلانة إنه طلق ريم، لو مكانش فيه حب جامد بينهم مكنش هيكون في خناقاتهم، هي بتحبه أوي وغيروة عليه، بس هو مش عايز يبان قدام الناس إنه بتاع ستات". 

 

حورية فرغلي .. تابعت:" ريم المفروض كانت تتعلم إزاي تخلي حسن ميبصش لحد غيرها، اللي اسمها سارة دي انتو سافرتو مع بعض وخرجتو مع بعض، فمحبتش اسمي يجي في حاجة زي دي، أنا زعلت إن الموضوع داخل في حتة الشرف، فلما تقولي اسمي هخرب لكم الدنيا".

 

حورية فرغلي .. وتسائل عدد من رواد السوشيال ميديا إن كانت حورية فرغلي تقصد بتصريحاتها المطربة سارة زكريا، وذلك بعد إحيائهما حفله معا في الساحل الشمالي هي وشاكوش، وهي المطربة التي شهدت العديد من الإنتقادات بسبب الألفاظ الخارجة التي حدثت في الحفل.

 

وقال حسن شاكوش، على المسرح ممسكاً بالميكرفون، أمام الجمهور وقال: “اللي ما يكملش في ستين الف داهية”، بينما قالت سارة زكريا خلال الحفل أيضا: “هما كلهم هنا بيضربوا برشام ولا إيه؟” مما أثار جدل كبير من وقفهم من الغناء في مصر.


 

 

 

حسن شاكوش يعتذر لحورية فرغلي: فنانة محترمة وآسف ليكي
 

 

وسبق، ووجه مؤدي المهرجانات حسن شاكوش، رسالة اعتذار للفنانة حورية فرغلي، بعدما انتشر أخبار مؤخراً على مواقع التواصل الاجتماعي بأن هناك علاقة تجمعهما وأنها سبب رئيسي في انفصاله عن زوجته ريم طارق.

 

وكتب حسن شاكوش على صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك:"جمهوري الغالي كل معاني الشكر ليكم ولكل شخص متفهم الموقف وشاركني البوست انا شفت معظم التعليقات ومحترم كل شخص وكل كلمة حتي لو هيا عكسية الحقيقه دائما عند ربنا وسكوتي وعدم ردي شئ مريحني اكثر من الكلام"

 

تابع حس شاكوش :" ولكن في شئ يخص فنانة  جميلة كلنا بنحبها وبنحترمها وحقيقي انا لا اعلم صحة الكلام اللي بيتقال ولكن انا من خلال صفحاتي الرسمية بحب اقول ان الفنانة حرية فرغلي لا يمسني بيها اي شئ غير انها زميلة وصديقة عمل ومش فاهم سبب وجود سيرتها في الموضوع ايه من خلال البرامج".

 

أضاف:'" انا دلوقتي كلامي للأعلام ارجوكم بلاش تشاركوا الناس كلام غلط كفايه كلام في تفاصيل وحياة شخصية اللي ظاهر للناس يخص الناس انا دلوقتي بمتنع عن اي كلام في حاجه تخص حياتي الشخصية ارجوا ارجوا احترام رغبتي مع احترامي لكل الصحافة المصرية ولكن الاخبار الغير حقيقية دي بتضعف موقفكم في يوم من الايام لما الحقيقه تبان كل الاحترام والتقدير ليكي يا فنانه يا كبيرة وبعتذرلك مرة اخري عن اي شئ اتحطيتي في".