الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
حوادث

سيدة في دعوى خلع:"اكتشفت أنه شاذ جنسيًا وشوفت اسكريناته على فيس بوك" (خاص)

الجمعة 15/سبتمبر/2023 - 10:27 ص
صورة أرشيفية
صورة أرشيفية

أقامت سيدة تدعي "رانيا" دعوي خلع ضد زوجها أمام محكمة الأسرة بالتجمع، مُطالبة فيها بالتفريق بينها وبين زوجها لاستحالة المعيشة؛ وذلك لاكتشفاها أنه شخص غير سوي نفسيًا ويقوم بعمل علاقات جنسية محرمة مع رجال مثله.

 

سيدة في دعوى خلع:"اكتشفت أنه شاذ جنسيًا وشوفت اسكريناته على جروب بالفيسبوك" (خاص)

 

وقالت "رانيا" البالغة من العمر 41 سنة، في الدعوي التي تحمل رقم 1742 لسنة 2023، إن زوجها أخلاقه طيبة وذلك ما كان يظهره لها وأنه يؤدي الصلاة بموعدها ولايأخر فرض من فروض الصلاة ويحدثهم عن الدين والإسلام.

 

وتابعت:"من أول يوم جواز وهو شخص مثالي جدا ودا يبان لأي حد بيتعامل معاه.. ولكن بعد أول طفل لينا مكنتش بشوفه كتير في البيت وبيقولي انه شغله واخد كل وقته وان وهو راجع في الطريق بيبقي الدنيا زحمة جدا فبتأخر".

 

وأضافت:"مكنش بيضربني نهائي ولكن اليوم اللي اكتشفت فيه المصيبة الكبيرة وهي ان بنت في إحدى الجروبات على الفيس بوك كانت بتشتكي أنها اكتشفت أن زوجها شاذ ودخلت البيت لقيته بوضع مخل مع رجل مثله بعش الزوجية وأنها مصورة الراجل دا اتفجأت لما بفتح الصورة واكتشفت أنه جوزي.. جوزي المتدين اللى بيكلمني عن ربنا وعن الإسلام والصلاة طلع شاذ".

 

واستكملت:" أنا روحت ووواجهته واتفجأت أنه مد أيده عليا وجبت أهلي وطلبت الطلاق وهو رفض وقالى اعملى اللى يعجبك ومش هطلق وملكيش حاجة عندي".

 

واختتمت الزوجة في دعواها:"الموضوع بالنسبالي بقي صعب ومش هقدر أكمل خلاص عشان كدا لجأت لمحكمة الأسرة وأقمت دعوى خلع ضده".