الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

"والدتي لا تؤذي أحدًا".. ابنة أسما شريف منير تدافع عن والدتها

الثلاثاء 29/أغسطس/2023 - 01:37 م
أسما شريف منير
أسما شريف منير

دافعت لارا السكري ابنة أسما شريف منير عن والدتها بعد كثرة الهجوم عليها بعد ظهورها في مهرجان القاهرة للدراما في دورته الثانية حليقة الرأس . 

 

"والدتي لا تؤذي أحدًا".. ابنة أسما شريف منير تدافع عن والدتها 

 

علقت لارا من خلال منشور نشرته لوالدتها عبر موقع تبادل الصور و الفيديوهات " انستجرام " قالت " كل من يهاجم والدتي عبر مواقع التواصل الاجتماعي يحتاج الى نمو عقلي، فوالدتي لا تؤذي أحدا و هي امرأة ناضجة تتخذ القرار التي  تريده خاصة أنه جسدها . 

 

و أضافت " والدها الفنان شريف منير يوافق على شكلها الجديد و يحبه لأنه أب عظيم، و كرهك لوالدتي لا يؤثر عليها فهي امرأة شجاعة . 

 

و اختتمت قائلة " والدتي تلهمني بشكل يومي و فخورة أنها رائعة الى هذا الحد . 

 

 

و كانت علقت أسما شريف منير على ردود الأفعال على ظهورها في مهرجان القاهرة قالت " طيب أول حاجة شكرا على كل ردود الفعل، الوحشة و الحلوة كلها، ساعات موقف زي ده بتخلي ناس تشوف ناس تانية عاملين ازاي مجرد انهم بيعبروا عن رأيهم، و شكرا لكل الناس اللي كانت خايفة و قلقانة عليا، و ممكن أقولهم الحكاية من وجهة نظري ببساطة . 

 

و أضافت " أولا الحكاية جت بالصدفة جدا و كان قرار لحظي و انفعالي جدا و مش ندمانة عليه، تاني حاجة أنا مش بعمل كدة علشان أطلع تريند بس كنت عارفة اني هبقى تريند، فيه فرق كبير بين عايزة و عارفة، على فكرة التريند ده نقمة مش حاجة حلوة خالص بس مش هدخل في الجدل ده دلوقتي، تالت حاجة أنا الحمد لله كويسة و مبسوطة و مش واخدة الخطوة دي بسبب اكتئاب خالص بالعكس، دي صفحة جديدة حلوة مليانة تفاؤل و قوة و ارادة و تحدي و جرأة و شجاعة و كل حاجة ايجابية في الكون . 

 

و اختتمت “ اخر حاجة الجماعة اللي مكبرين الموضوع ( ده شعري مش شعرك )، حاجة كدة بجد أخيرة ( أنا عاجبني شكلي جدا بصراحة، شكله جامد و مديني ثقة في نفسي جدا )، بحبكم اوي بجد ” .