الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

جواهر:" آمال ماهر وأنغام صوت مصر.. ومطربة معروفة بتسألني ليه رجعت تاني "

الأحد 30/يوليو/2023 - 04:21 م
مصر تايمز

كشفت جواهر عن الفنانة الأشمل من وجهه نظرها بين أنغام وشيرين وأمال ماهر قائلة:" مش الاهرامات تلاتة ؟ هما التلاتة زي بعض مفيش حد يقدر يغني زي آمال ماهر آمال لما بتغني للست حبيتها جدا وحبيتها أوي أوي وبتمنالها النجاح من قلبي والاستايلست بتاعها كان بتاعي في فترة من الفترات كنت بقوله أنا نفسي تغني ليا حاجه هي فعلا صوت مصر".

 

وتحدثت عن أنغام في تصريحات صحفية:'"أنغام بلا منازع لكن شيرين صوت حنين وحساس مفيهوش ولا غلطة بس ربنا يهديها لنفسها إنما هي كفنانة مفيش ولا غلطة في غناها".
 

 

وتحدثت عن رأيها في الألقاب التي يلقب بها المطربين أنفسهم قائلة: "شيرين من حقها تزعل إن اللقب ده يروح لأنغام وانغام من حقها تضايق لو شيرين قالت نمبر وان لا صعب بينهم هما الاتنين تقارني في فرق لما تكون دي مطربة ودي مؤدية لكن لما يكونوا هما الاتنين مطربين صعب".
 

 

وتحدثت عن رأيها في صوت أصالة:" هي صوتها حلو وعندها عرب بتدبحني وعندها أبعاد في صوتها رهيبة ومنقدرش نقلل من شأنها لكن خلينا دلوقت في شيرين وآمال ماهر وأنغام صعب جدا نقول مين اقوى من مين".

 

ختمت قائلة: "أنغام لما تسمعيها متقدريش تقولي غير أنها صوت مصر الأول شيرين صوت حساس بلا منازع وآمال ماهر تقولي يلا نسيب كل حاجه ونقعد نسمعها صعب تصنفي ما بينهم، مش الاهرامات تلاتة يبقي خلاص هما التلاتة زي بعض وبصراحه محبش يتقال فلان صوت مصر وفلان لا".

 

كما كشفت الفنانة جواهر عن مطربة ترسل لها إنتقادات بشكل مستمر بسبب عودتها للفن قائلة:" في فنانة كانت بتبعتلي رسائل بعد ما رجعت بشكل قوي في حفلات نهارية كنت بعملها في الريف العربي، لان الجماهيرية كبيرة واللهم صلي على النبي إدارة القرية منعت الحجز".

 

وتابعت:" كانت بتقولي يووه انتي تاني هانتي تاني رجعتي تاني حمادة وتاني اسمريكا، قرفتينا يا ستي، وهي فنانة موجودة بس مش نفس لوني".