الأربعاء 15 مايو 2024 الموافق 07 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

حسن شاكوش في صدارة "جوجل" لهذا السبب

الأربعاء 12/يوليو/2023 - 12:47 م
حسن شاكوش وزوجته
حسن شاكوش وزوجته

تصدر مطرب المهرجانات حسن شاكوش، تريند محرك البحث الشهير “جوجل”، وذلك بعدما نشرت زوجته ريم طارق فيديو من أمام فيلا مسكن الزوجية، بصحبة رجال الأمن، بعد حصولها على قرار تمكين من جهات التحقيق حسب وصفها، مشيرة إلى أن حسن تعدى عليها بالسب والشتم.

 

وأشارت زوجة حسن شاكوش الي إنها لا تستطيع دخول الفيلا حتى تأخذ ملابسها الخاصة، على الرغم من حصولها على قرار تمكين من جهات التحقيق، قبل شهرين، قائلة: معايا قرار تمكين من جهات التحقيق، ومش عارفة أتمكن من الفيلا وأخوه وابن أخته قاعدين، ومنتظرين من أربع ساعات ومش عارفين ندخل ومش عارفة آخد هدومي لأنه مستولي عليهم.

 

زوجة شاكوش: اللي حصل بيني وبين حسن حاجة كبيرة

 

وأكدت، زوجة حسن شاكوش أنا ما قلتش سبب المشاكل وما عملتش حاجة غير إني جاية آخد هدومي لأني كنت ممنوعة من الدخول، وهو بيشتمني قدام الناس وبهدلني، وده المكان اللي ساكنين فيه وقاعدين فيه لوحدينا وهو جاب أهله وأنا مش معايا حد من أهلي.

 

واستكملت زوجة حسن شاكوش: أنا رفعت قضية باللي حصل بيني وبين حسن ومش هتكلم في اللي حصل لأنه حاجة كبيرة وما ينفعش تتقال، ويمكن أحكي اللي حصل يا عالم.


واستكملت زوجة مطرب المهرجانات: أنا رفعت قضية باللي حصل بيني وبين حسن شاكوش ومش هتكلم في اللي حصل لأنه حاجة كبيرة وما ينفعش تتقال.

 

 

تمكين ريم طارق زوجة شاكوش من "فيلا الزوجية"
 

حصلت ريم طارق زوجة المطرب الشعبي حسن شاكوش على قرار من النيابة بتمكينها من فيلا زوجها للإقامة به في كمباوند شهير بـ6 أكتوبر.

 

وتقدم فهد مرزوق، محامي ريم طارق بطلب إلى المحامي العام لنيابات جنوب الجيزة بالحصول على قرار بتمكين موكلته من فيلا زوجها حسن شاكوش.

 

ووافق المحامي العام لنيابات جنوب الجيزة على الطلب بـ"تمكين مشاركة" بين ريم طارق وحسن شاكوش، وكلَّف قوة من قسم أول أكتوبر بتنفيذ القرار.

 

وأنهى قسم شرطة أول أكتوبر إجراءات تنفيذ قرار التمكين بحضور دفاع ريم طارق بعد الحصول على تأشيرة مأمور القسم.

 

وتحقق النيابة في تبادل الاتهام بين ريم طارق وحسن شاكوش، إذ اتهمت الزوجة زوجها بطردها من المنزل والاستيلاء على قائمة منقولاتها وإيصال أمانة قيمة مؤخر الصداق، فيما اتهمها المطرب الشعبي الشهير بالإدلاء ببيانات كاذبة في قسيمة الزوج "بأنها بكر وليست ثيب" إضافة لسرقة