الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
سوشيال

بنتسرق.. مواطنون يحذرون من التعامل مع شركة أورانج

الأربعاء 21/يونيو/2023 - 12:50 ص
مصر تايمز

عبر عدد من المواطنين عن استيائهم من شركة أورانج وتعاملاتها ، واصفين الأمر بالنصب ، على حد قولهم واستعرض أحد المواطنين مشكلته مع شركة أورانج.

 

وقال صاحب الواقعة ،" رحلة معاناة مع Orange لم أكن افكر يوما ما في تجربة أليمة مع اورنج لو لا وباء كورونا.. والعمل عن بعد حين قررت التعاقد مع هذه الشركة على خط هوم فور جي.. على مدار اكثر من عامين ونصف العام الاستهلاك ثابت رغم جودة الشبكة السيئة كان يتبقى من الباقة أكثر من 100  جيجا شهريا من أصل 240  جيجا سرقة تحت مظلة قانون الشركة*، ليست هذه المشكلة عوضنا على الله".

 

وتابع،" المشكلة بدأت من أبريل 2023  الباقة بتخلص اه والنعمة بتخلص رغم ان الاستهلاك ثابت بل بالعكس كنت شغال قبل أبريل عدد ساعات اكتر ، بالتواصل مع خدمة العملاء لشركة اورانج كل مرة هنقدر لحضرتك شكوى ماشي وماله ولا حياة لمن تنادي.. المشكلة الأكبر الباقات الإضافية متاح 5 و10 و30 جيجا اكبر ب 120 جنيه من غير ضريبة ، يعني ايه يا افندم عايز 50 جيجا علشان اعرف اشتغل الرد الصاعقة من حقك تاخد 3 باقات اضافية *مش عارف اوصف دا بايه غير انه تقليب بالذوق طب يافندم عايز انقل الخدمة على شركة تانية الرد .. غير متاح يا افندم.طب الحل ايه هقدملك شكوى..انا الشكوى لغير الله مذلة لكن من أبريل وانا تقريبا بتسرق أين جهاز تنظيم الاتصالات من هذه المأساة".