الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

علي الحجار يدافع عن محمد فؤاد: "كلامه نابع من إحساسه"

الأربعاء 31/مايو/2023 - 07:47 م
علي الحجار
علي الحجار

دافع الفنان علي الحجار، عن الفنان محمد فؤاد، بعد تصريحاته التي أدلى بها خلال حفله الأخير بمدينة جدة في المملكة العربية السعودية.

 

علي الحجار يدافع عن محمد فؤاد:"كلامه نابع من إحساسه"

 

وكتب علي الحجار، عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي "الفيسبوك"،:" في منتصف التسعينيات روحنا نعمل عُمرة أنا ومحمد فؤاد، وقتها كان فؤاد لأول مرة بيعمل عُمرة، وأول ما قربنا من مدخل الكعبة، بدأ محمد فؤاد يبكي بكاء شديدا جدًا كله خشوع وفرحة في نفس الوقت".

 

وتابع :" أنا تبريري للكلام اللي فؤاد قاله على المسرح في السعودية نابع من إحساسه إن دي البلد اللي فيها الحرمين الشريفين (الكعبة ومسجد الرسول عليه الصلاة والسلام) وإنها أكرم بلد لأكرم شعب كان أكيد نابع من العاطفة الدينية اللي أنا شفتها على وشه وقت ما شاف الكعبة".


وفي وقت سابق، قال محمد فؤاد خلال حفله بالسعودية: "حلم أننا نغني لـ أعظم ناس على وجه الأرض السعودية ساكنة جوه قلب كل الوطن العربي الشعب السعودي اللي علمنا يعني إيه أخلاق وكرم  وبحبكم من كل قلبي والله ممكن أبطل الغناء بعد الاستقبال ده".


كما قال فؤاد خلال الحفل: "أنا بشكر الجمهور السعودي كله والقيادة السعودية والملهم الشاب اللي هيغير وجه الحياة الأمير محمد بن سلمان واحنا كلنا في ضهره الوطن العربي محتاج لكل الأيادي الشريفة مصر والسعودية فيها قادة بتحب وطنها".