الجمعة 26 أبريل 2024 الموافق 17 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

بسبب لقب صوت مصر.. حقيقة اشتعال أزمة بين شيرين عبد الوهاب وأنغام

الجمعة 26/مايو/2023 - 10:15 ص
مصر تايمز

كشف إيهاب صالح، مدير أعمال الفنانة شيرين عبد الوهاب، حقيقة خلافها مع أنغام بعد تصريحاتها التلفزيونية الأخيرة.

 

وكتب إيهاب صالح تغريدة عبر تويتر، جاء فيها:"هام لكل جمهورشيرين وأنغام ، شايف بقالي كذا يوم كلام كتير رايح جاي في قصة الالقاب و مين صوت مصر و معركة كلامية داخلة في منطقة مش لطيفة خالص. أنا الحمد لله علي علاقة قوية ب النجمتين بقالي آكتر من 15 سنة و كل الوسط يعرف ده كويس جدا شيرين بتحب أنغام و بتحترمها من زمان و أنغام طبعا بتبادلها نفس الاحساس".

 

تابع حديثه:" كل الكلام و الاشاعات العجيبة إن أنغام ورا مشاكل حسابات شيرين علي السوشيال ميديا ده كلام ملوش أي صحة من الأساس و أنا في المطبخ و عارف كويس جدا إيه سبب المشكلة. من حق جمهور كل نجمة يغير و يحب نجمته و يدافع عنها بس طبعا من غير غلط و تجريح عشان إحنا ارقي من كدة. خلاصة الكلام شيرين و أنغام دول #اصوات_مصر و قيمة كبيرة عندنا و في الوطن العربي. استهدوا بالله كدة ".

 

من جانبه، أثارت الفنانة شيرين عبد الوهاب، حالة من الجدل بعدنا كشفت عن رأيها في صوت الفنانة اليسا، حيث قالت: “بحس إن هي بتغني وهي ماسكة على الناس شيكات”، متابعة أنها تحب وضوحها.


ونشرت إليسا، صورتين الأولى لها وهي تغني والثانية لفتاة ممسكة بشيك، وعلقت: "عندما أغني وعندما تراني شيرين".


وأضافت في تغريدة أخرى :” الأدب لا يباع ولا يشترى بل هو طابع في قلب كل من تربى.. ليس الفقير من فقد الذهب وإنما الفقير من فقد الأخلاق والأدب”