السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

من مملوكة لـ دعسوقة.. الحرب تشتعل من جديد بين ياسمين عز ورضوى الشربيني

الخميس 04/مايو/2023 - 10:40 م
رضو وياسمين
رضو وياسمين

عادت من جديد الخلافات بين ياسمين عز ورضوي الشربيني حيث قامت الأخيرة بالرد على الرسالة الهجومية التي  نشرتها رضوي الشربيني عبر حسابها بموقع “فيس بوك”.

 

نشرت رضوي الشربيني بوست عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي الفيسبوك وكتبت: "بحب أوى الست اللي اتربت على الأصول والرقي في التعامل وعندها فن الرد الست اللي ليها كيان وكرامة تتحدث بشكل لائق ولا تتصرف وتتكلم كعبدة أو مملوكة، ‏الست اللي بتقف جنب اي حد مظلوم من غير ما يفرق معاها اي حد.

لترد عليها ياسمين عز وكتبت:" بحب أو ي الدعسوقة،،التي لا تتصرف كعبدة أو مملوكة (علي الاقل كان ليهم سعر، بل تتصرف (برخص )كخرابة بيوت أو (ببلاش) كخطافة الزواج في السر.

 

 

وأضافت ياسمين عز:" بحب أو ي المسترجلة، اللي علي راسها بطحة (وعايزة تستخدم كلمة (مظلوم) كصفة، في حين ان استخدامها وإعرابها  ك (اسم، احلي واوقع (تقل الاسم بيخوف)  بكرة،الحصة الجاية،،عندنا مجموعة من الأسماء هنعربها كلنا مع بعض، غدآ قصائد شتوية وجرائد صيفية 

 

كانت قد أعادت رضوى الشربيني نشر منشور على تويتر أدعي أنها صرحت قائلة: "البيت بفلوس الراجل وتيجي مراته تقوله اقلع الجزمة علشان السجادة، ده أنا أحط فساتيني الماركات تحت رجله يمشي عليها" ، لتنفي رضوى قولها لهذا التصريح وقالت: "وانا هقول كدة ليه، انا ست عندها كرامة، كلام العبيد ده مش بتاعي".