الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

ندى الكامل: "الإنسان لو مساعدش نفسه وطور منها محدش هيساعده"

الخميس 27/أبريل/2023 - 01:04 م
ندى الكامل
ندى الكامل

علقت الفنانة ندى الكامل، عن لأحد معجبيها في إستشارتها عن رأيها في عمليات النحت، وعمليات التجميل عموما، وذلك عبر صفحتها على موقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام".

 

ندى الكامل: "الإنسان لو مساعدش نفسه وطور منها محدش هيساعده"

 

وسألت المتابعة ندى الكامل قائلة: "إيه رأيك في عمليات النحت ولو قلتلك انصحيني بدكتور مناسب، بس أنا في مصر ممكن مين؟.

 

وردت عليها ندى الكامل قائلة: "أي حاجه تفرحك وتخليكي مبسوطة قدام المرايه وعقلك واعي وعينك مبسوطة بالمنظر اعمليها مش شرط تجميل..اي حاجه الإنسان لو مساعدش نفسه وتطور منها محدش هيساعده".

 

أثارت ندى الكامل، طليقة الفنان أحمد الفيشاوي الجدل مرة أخرى، مؤكدة  أنها لن تتزوج مرة أخرى، مما جعل الجمهور في حيرة حول حقيقة ارتباطها بالمطرب عمر كمال.

 

وكتبت ندى الكامل عبر صفحتها على موقع تبادل الصور والفيديوهات "انستجرام"عبر خاصية استوري قائلة:"أنا لسه سنجل ولا أبالي، ومش عايزة أتجوز تاني لأني اتجوزت واتبسطت جدًا وكنت سعيدة ومش هكررها تاني".


 

كما انفعلت ندى الكامل على إحدى متابعاتها بعد سؤالها عن خوفها من الحساب وعقاب الله بسبب ملابسها، قائلة: "يعني إيه مش بخاف من الحساب ومش خايفة أخد ذنب؟ ما طبيعي كلنا خايفين من الحساب ومش عايزين ناخد ذنوب، بتفصليني عن باقي البشر ليه؟ كلنا عندنا نفس لوامة أو معظمنا، وأظن دا أحسن بكتير من النفس الأمارة بالسوء".


وواصلت ندى الكامل: "ركزي في نفسك عشان ترتاحي ومتبقيش تبصي عليا لو مضايقاكي، أنا لوحدي جيت ولوحدي عشت وبردو هنزل المتر في متر لوحدي، ساعتها أنا اللي هكون ملزمة أرد على السؤال دا وقتها، لكن مش ملزمة أرد عليه حاليًا".