الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

شيرين رضا: وبينا ميعاد يدعم الأم المسئولة بعد الطلاق

الخميس 12/يناير/2023 - 03:18 ص
شيرين رضا
شيرين رضا

علقت الفنانة شيرين رضا على تساؤلات الجمهور حول التشابه بين حياتها الواقعية وبين شخصية نادية التي تقدمها في مسلسل وبينا ميعاد، الذي يعرض حاليا على قناة dmc.

 

وأوضحت شيرين في تصريحات التلفزيونية، قائلة:" بقالنا 3 سنين بنحضر، فأنا معنديش فكرة عن أي حاجة بجد، احنا محصلش بينا خلاف عشان يبقي في تحدي على البنت، بالعكس كلنا عاوزين ننجح".


وتابعت:" الطليق ده بيبقى آخر حاجة بتفكري فيها، أول حاجة بتفكري فيها هي مصلحة بناتك.. التحدي مش إنك تغيظيه وتقولي شوف أنا قدرت أعمل إيه من غيرك، التحدي إنك تطلعيهم أسوياء".

 

وبسؤالها عن الرسالة التي تقدمها للجمهور كفنانة من خلال دور نادية في المسلسل، قائلة :" الست جامدة وتقدر تستحمل وتربي وتكبر وتعتمد على نفسها وتشتغل وتنجح في شغلها.. أنتي لما تحطي في دماغك إنك عاوزة تعملي حاجة هتعمليها.. هو ده الرسالة اللي أنا بقدمها كـ ست زي نادية".

 

وفي وقت سابق، تصدر مسلسل وبينا معاد قائمة الأعلى مشاهدة على منصة watch it الرقمية، ضمن الأعمال المصرية المعروضة على المنصة.


وتدور قصة مسلسل وبينا معاد في إطار إجتماعي كوميدي حول تفاصيل الحياة ومشكلاتها وأزمات تربية الأبناء في الطبقة المتوسطة، من خلال البيوت وأماكن العمل والدراسة والمشاكل اليومية التي من الممكن مواجهتها بحلول عملية بسيطة.

 

مسلسل وبينا معاد من بطولة شيرين رضا، صبري فواز، بسمة، مدحت صالح، وفاء صادق، خالد أنور، محمد سليمان، نادية رشاد، داليا شوقي والعديد من الوجوه الجديدة، من تأليف وإخراج هاني كمال