الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

تعرف على سبب عدم زواج ميس ودانا حمدان

الأربعاء 28/ديسمبر/2022 - 11:32 ص
مصر تايمز

قالت الفنانة دانا حمدان إنها من الصعب أن تدخل في علاقة حب بسبب طبيعة شخصيتها وطريقة تفكيرها المختلفة عن شقيقتيها مي سليم وميس حمدان.

 

وأوضحت دانا حمدان التي حلت ضيفة مع مي سليم وميس حمدان على الإعلامية لميس الحديدي ببرنامج "كلمة أخيرة" عبر قناة ON، الأسباب التي تدفعها لعدم الارتباط.

 

وأضافت دانا : "محبتش، والناس بتسألني ليه مش بحب؟ وإجابتي إني مش بحب ولا حبيت فأنا إنسانه برجي الميزان الذي يحكم مواليده أكثر من العواطف".

 

وتابعت دانا حمدان: "مفيش شخص قابلته وصلني لمرحلة الحب ممكن يبقى فيه تعود وإنبساط وكمياء لكنها كل حتة بتبقى لوحدها لكن لم أقابل من يوصلني لحالة أن أقول له بحبك".

 

والتقطت أطراف الحديث شقيقتها ميس حمدان، قائلة: "أنا زي أي بنت حبيت ولبست في الحيط وحبيت مرتين، لكني مؤمنة أن ده الشيء الوحيد الي مالوش تخطيط، وممكن اللي حبتهم قبل كده ورجعوا دلوقتي مايبقوش ماشيين مع متطلباتي، لكن زي أي بنت مريت بتجارب حلوة ووحشة".


وعقبت مي سليم: "كل واحدة فينا دماغها صعبة ودماغنا عنيدة وبشكلها وبطباعها وأمي تعبت معانا في حكاية الزن على الزواج، إحنا كنا أربعة، وأختي داليا تزوجت في دبي، لكن أمي تعبت معانا وفي الاخر رمت طوبتنا، وقالت في الأخر التلاتة دول يخناروا بمزاجهم زهقت".