الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

نبيل الحلفاوي عن تعادل الأهلي مع فيوتشر: "البطل ما ينفعش يلعب على سطر ويسيب سطر"

السبت 17/ديسمبر/2022 - 03:41 م
نبيل الحلفاوي
نبيل الحلفاوي

علق الفنان نبيل الحلفاوي، على تعادل الفريق الكروي الأول بالنادي الأهلي مع فيوتشر بنتيجة 1 - 1، في المباراة التي جمعتهما مساء أمس، بملعب "الأهلي وي السلام"، ضمن منافسات الدوري العام.

 

نبيل الحلفاوي عن تعادل الأهلي مع فيوتشر: "البطل ما ينفعش يلعب على سطر ويسيب سطر"

 

وكتب نبيل الحلفاوي في تدوينة أخرى، أضاف: "بجد بقى.. وبغض النظر عن الفوز في كل الماتشات السابقة.. الفريق لازم يعرف إن اللي عاوز يبقى بطل ما ينفعش يلعب على سطر ويسيب سطر.. لو ما كانش مستواه العالي ثابت يبقى ما يستاهلش بطولة.. وكولر النهاردة عليه عتاب".

 

وكتب نبيل الحلفاوي عبر حسابه على موقع التدوينات القصيرة “تويتر”: مغردا: "بعد كل تجارب كولر هقول رأيي المتواضع واللي ممكن طبعا يكون خطأ. شادي لما اتركن مستواه نزل. شادي دلوقتي هو رأس الحربة الأساسي بل ويكاد يكون الوحيد. تاو يبقى بديل لكريم فؤاد أو الشحات. شريف يبقى بديل لعبد القادر. قفشة بديل لساڤيو".

 

وتابع: "محدش يزعل.. تاني.. ممكن أكون غلطان. ومحتاجين بشدة لمهاجم تاني".

 

وتعثر فريق الأهلي للمرة الأولى في الموسم الحالي (2022-2023) بالتعادل مع فيوتشر بهدف لكل جانب في لقاء أقيم أمس الجمعة، على ملعب "الأهلي WE السلام" ضمن حسابات الأسبوع السابع من بطولة الدوري.

 

وأصبح رصيد الأهلي (19 نقطة) بفارق نقطتين عن الزمالك والذي تغلب على البنك الأهلي بنتيجة (1-0)، في المقابل ارتفع رصيد فيوتشر إلى (15 نقطة) في المركز الرابع.