الثلاثاء 21 مايو 2024 الموافق 13 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

"مفيش حاجة في إيدينا".. شريف رمزي يكشف تطورات الحالة الصحية لشقيقه

السبت 10/ديسمبر/2022 - 10:25 ص
شريف رمزي وشقيقه
شريف رمزي وشقيقه

كشف الفنان شريف رمزي تطورات الحالة الصحية، لشقيقه المنتج صلاح رمزي بعد إصابته بمرض في المخ، ونقل أثرها إلى أحد المستشفيات.

 

"مفيش حاجة في إيدينا".. شريف رمزي يكشف تطورات الحالة الصحية لشقيقه

 

وقال شريف رمزي خلال لقائه مع برنامج "انسايدر بالعربي": هو تجاوز عمليات كتير جدا والمشكلة إنه خلاص تعافى جسمانيا من العدوى اللي كانت موجودة عنده من شهر 7، ولكن حاليا هو لسه في كومة والكومة دي مش بايد حد غير ربنا، عشان كدة دايما بطلب من الناس تدعيله".

 

وتابع شريف رمزي:" مفيش حاجة حاليا لا في إيدينا ولا في إيد الدكاترة ومفيش مثلا دواء بيفوق الكومة، واحنا على طول معاه وأمي وخطيبته، وأنا على قد ما أقدر بوفق بين شغلي وتواجدي معاه في المستشفى، ويارب يقوم بالسلامة في أقرب وقت لأنه كابوس وصدمة كبيرة وإن شاء الله نتخطاها".

 

ومن قبل أعلنت الفنانة ريهام أيمن، عن خضوع المنتج صلاح أيمن، شقيق زوجها الفنان شريف رمزي عن إجرائه عملية جراحية حادة، تطلب من الجمهور الدعاء له بشفاء العاجل له.

 

شاركت ريهام أيمن صورة لـ “صلاح رمزي” عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”، وعلقت عليها قائلة: “صلاح هيعمل النهارده عمليه كبيره أرجوا الدعاء له فضلاً و ليس أمراً أن تتم العمليه علي خير إن شاء الله يا رب أمين”.

 

وشارك المنتج صلاح رمزي، في إنتاج فيلم الديلر، الذي عُرض عام 2010، وضم الفيلم العديد من الفنانين منهم، أحمد السقا، خالد النبوي، منة فضالي، ومي سليم، وهو من إخراج أحمد صالح.