السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
فن وثقافة

هنادي مهنا: شائعات خلافاتي مع أحمد بتضحكني ومبسوطة بيها عشان مانتحسدش

الأربعاء 29/يونيو/2022 - 12:57 ص
احمد خالد صالح وهنادي
احمد خالد صالح وهنادي مهنا

سخرت الفنانة هنادي مهنا من شائعات إنفصالها عن زوجها أحمد خالد صالح قائلة: الموضوع مضحك وبيضحكني أوي وقلت كويس أنهم مشغولين  في الكلام وده ومتخيلينا أننا بينا خلافات أحسن مايحسدونا.

 

هنادي مهنا: شائعات خلافاتي مع أحمد بتضحكني ومبسوطة بيها عشان مانتحسدش 


ورداً على سؤال الاعلامية لميس الحديدي هل  تشعر بالغيرة على زوجها  تابعت خلال  لقاء      خلال " برنامج " كلمة أخيرة  " الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي على شاشة  ON": أكيد زي كل البني أدمين  بس مش  بتخانق وهو بيغير عليا في حدود الطبيعي.


وكشفت أنها  أحيانا تقوم بفتح موبايل زوجها لكن ليس لشيء سوى لاخذ صور بعينها أو خلاف ذلك وأن " الباسورد "خاصته بحوزتها     قائلة: مش عشان حاجة بفتح موبايله  عشان بس لو هكلم حد أو عايزه صور وهو  مش بيغيره  لانه ماعندوش حاجه يخبيها فسايبه زي ماهو.


ووجهت الحديدي لها سؤال : تعملان سوياً في المجال الفني هل لو نجح أحدكما  أكثر من الاخر من الممكن أن يولد غيرة قالت : بالعكس مافيش مجال للمنافسة بين راجل وست لكن على أية حال أتمنى أني نجح أكتر وببقى فرحانه لما ينزله حاجه وبكون متحمسه في دعمه وكأن الدور لي.

 

وعن وجود خطوط حمراء في  الادوار التي تقدمها قالت: عندي خطوط حمرا ء زي أي حد  بس مش براعي في الاخر أني بشتغل في مجتمع مصري وبتخيل شعورهم وهما بيشوفوا اي فنان في التفلزيون المفروض هو قدوة  وفيه ناس ممكن تقلد  فأتمنى  دائماً أكون قدوة   للاسر  تجاه أبنائهم ومش عاوزة أعمل حاجة تضايقهم  أو تكون مختلفة عن مجتمعهم

 

وأوضحت، أنها تقر بوجود قيود مجتمعية أكثر على الفنانة قائلة: مش هتكلم عن ده وأققول معاه ولا ضده ؟ لكن في النهاية ماعنديش غير حل من أتنين أما إحترام المجتمع وأمشي كما يريد أو كما يحبون وأبقى معاهم وأعمل عكسهم وأققلهم حبوني بالعافية والخيار الثاني  أما أعمل الاشياء الاخرى  في مجتمع أخر  في النهاية لازم أحترم المجتمع ده الي أنا إخترت   أعيش فيه.