الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس التحرير
حازم عادل
رياضة

مرتضى منصور يفتح النار على ميدو: "الخمرة كلت دماغك.. وهعلمك الأدب"

الخميس 19/مايو/2022 - 01:02 م
مرتضى منصور رئيس
مرتضى منصور رئيس الزمالك

شن مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك هجوماً عنيفاً على أحمد حسام ميدو، نجم الزمالك الأسبق، بعد التصريحات التي أدلى بها ميدو أمس.

وقال مرتضى منصور في تصريحات موجهًا كلامه إلى ميدو، "عيل لعب سنتين في النادي افتكر نفسه رمز للنادي وهذا غير حقيقي، ليس على المريض حرج ولكن على السكران كل الحرج أنا يا ميدو هعلمك الأدب أنا احترمتك واستقبلتلك في النادي لكن انت مفيش منك رجا انت تاريخك كله سنتين بتشيرت الزمالك حاسب نفسك ابن النادي على ايه"، مضيفاً، "الخمرة لعبت بدماغاك، أكثر من مرة تغلط وتيجي تعتذر وتعيط وأسامحك، لكن ده مش هيحصل تاني أبداً 

وكان شن أحمد حسام ميدو، شن هجوماً جديداً على مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك، وأمير مرتضى منصور، المشرف العام على فريق الكرة.

وقال أحمد حسام ميدو في مقطع فيديو عبر صفحته الرسمية بموقع "انستجرام"، "الزمالك خسر من طلائع الجيش ولعب مباراة سيئة بسبب اعتماد المدرب على لاعبين تعبانين ومش عايزين يلعبوا مع الزمالك، ومعنديش مشكلة في الكلام ده.. ولكن ما استوقفني هي تصريحات مرتضى منصور وأمير مرتضى بعد المباراة عن استاد القاهرة.. أزاي؟ ده الملعب التاريخي للزمالك ازاي تقول عليه نحس".